Select Page

Cijena izrade web shopa u 2024.

Vrijeme čitanja: 5min

Cijena izrade web shopa i troškovi koje smo izdvojili su javno dostupne informacije s lokalnog i globalnog tržišta u periodu 2000.-2023.g. Cijene su usporedive i tekst će vam pomoći u boljem razumijevanju toga što kupujete, ali u konačnici ovise o stvarnoj kvaliteti, reputaciji, mogućnostima i drugim faktorima ponuditelja. Svakako informacije treba uzeti s dozom rezerve, jer se cijene mijenjaju ovisno i o tržišnim događanjima.

Kolokvijalno se pod “trošak izrade web shopa” misli na trošak dizajna i programiranja aplikacije, takozvani “ključ u ruke” je čest pristup kod manjih projekata.

Programiranje i dizajn nisu jedini trošak, ali su svakako jedan od presudnih faktora kod odabira partnera za odabir tvrtke s kojom se surađuje. Pojam dizajn i programiranje puno je razumljiviji od pojmova troškova rokova, razvoja, analiza, moodboarda, specifikacije, unapređenja ili optimizacija. U nastavku ćemo objasniti zašto su ovi pojmovi važni. 

 

Želite web shop – evo koji troškovi vas sve očekuju:

1. Analiza i planiranje 
2. Dizajn i programiranje
3. Troškovi oglašavanja
4. Troškovi zakupa servera i servisa
5. Troškovi održavanja, unapređenja i optimizacije
6. Troškovi izrade sadržaja (tekstovi, fotografije itd)
7. Troškovi administracije, ljudstva, povrata robe, ostalih programskih rješenja, skladišta, itd.

 

Primjer cijena na svjetkom tržištu

Web shop rješenja u oblaku / Software as a Service eCommerce

  MALI (MALI KATALOG) SREDNJE VELIKO
Hosting (mjesečno) $20-$60 $60-$150 $150+
Dizajn < $1,000 $1,000-$5,000 $1,000-$5,000
Custom programiranje n/a n/a n/a
Setup/Config <$250 $0 – $1,000 $0 – $2,000
Edukacija $0-$500 $0 – $500 $0 – $500
Održavanje n/a n/a n/a
TOTAL SETUP* < $2,000 < $6,500 < $10,000
TOTAL ANNUAL* < $1,000 < $1,800 $2,000

* Cijene ne podrazumijevaju opremu web shopa poput izrade tekstova, fotografiranja ili npr troškova marketinga.

 

 

Web shop izrađen na zahtjev / Custom eCommerce rješenje

MALI – mali katalog, bez dodatnog programiranja, kupljena dizajn/tema, malo posjetitelja

SREDNJE – mali katalog, sitne programerske dorade, prilagođen dizajn na gotovu temu, srednje opterećenje posjetom

VELIKO – Integracija u sustave, veliki katalozi proizvoda, custom programiranje, vlastiti dizajn, velik promet posjetitelja, projektni pristup

  MALI SREDNJE VELIKO
Licenca < $500 < $5,000 $5,000 – $1.000,000+
Hosting (mjesečno) $350 $500 $1,000-$2,000+
Dizajn < $3,000 $5,000 – $10,000 $20,000-$150,000+
Custom programiranje < $1500 $2,000 – $8,000 $30,000 – $150,000+
Setup/Config <$1,000 $2,000 – $5,000 $4,000 – $10,000+
Edukacija $500 – $1,000 $500 – $2,000 $500 – $5,000+
Održavanje (mjesečno) $500+ $1,000 – $2,000 $2,000 – $5,000+
TOTAL SETUP* < $11,000 $15,500 – $29,000 $30,500 – $422,000+
TOTAL ANNUAL* < $12,000 $18,000 – $30,000 $36,000 – $84,000

* Cijene ne podrazumijevaju opremu web shopa poput izrade tekstova, fotografiranja ili npr troškova marketinga.

 

 

Jednokratna/prva suradnja – cijene dizajna i programiranja

Svaki početak je težak, a početci su obično obilježeni pozivom dizajneru i programeru. Okvirne cijene po kojima možete dobiti određena rješenja:

  • 1000 do 2500 eura na tržištu možete dobiti web shop instaliran na WordPress platformi i Woocommerce osnovnom pluginu za online trgovinu. Naravno da ne možete očekivati da će tu biti nešto posebno u smislu unikatnog dizajna ili funkcionalnosti, ovisite o sreći, može se desiti da vam ovakav pristup uspije.
  • do 5000 eura na tržištu već možete dobiti i bolja rješenja, pogotovo kod tvrtki koje koriste besplatne platforme ili svoja SAAS rješenja, pa svoje vrijeme posvete prilagodbi takvih rješenja vašim potrebama, možda nekim spajanjem s trećim servisom poput ERP-a.
  • iznad 10.000 eura na tržištu je popriličan nered i teško je reći da se u tom cjenovnom razredu dobiti pravu uslugu, ali uz dobru provjeru potencijalnog partnera nećete promašiti. Svakako se informirajte o troškovima daljnjeg razvoja i zadovoljstvu kod drugih klijenata. 

Što je s ostalim cijenama i drugim poslovima?

Web shop može poslovati i bez oglašavanja, ponekom nije potrebna pomoć newslettera, SMS kampanja, loyalty programa, SEO optimizacija, sponzoriranih članaka ili unapređenja prodaje ili optimizacije konverzije. No s vremenom svi mi želimo postići bolje rezultate pa krećemo u daljnji razvoj online poslovanja. Mi u Hyper dizajnu smatramo da u razvoj treba krenuti još u fazi planiranja, jer tako smanjujemo troškove, a ostvarujemo bolje rezultate.

 

Besplatne aplikacije za web shop

Brojne su aplikacije za izradu web shop-a koje se mogu koristiti potpuno ili djelomično besplatno. Zanimljivo, razlike između takvih i onih s unaprijed iskazanom cijenom nisu uopće vezane uz mogućnosti ili dizajn. 

Cijena izrade web shopa u pravilu nema veze s programerima, dizajnom, kvalitetom izrade ili mogućnostima shopa, već o urednosti zahtjeva i organiziranosti naručitelja. Ovo je korak na kojem najviše projekata uđe u probleme, ekstra troškove.

Zašto je to tako? Razni su razlozi, uglavnom posljednjih godina je problem u kadrovima koji brže odlaze iz agencija nego što stignu završiti projekt ili jednostavno projektni zadatak nije dobar.

Da li je besplatno – besplatno?
Skrivaju li besplatne aplikacije ipak neke troškove i probleme – da 

  • Što sve treba planirati kao trošak kod pokretanja web shopa – sve
  • Kako držati troškove pod kontrolom – dobrim planiranjem

Angažiranje nekog pomoćnika, savjetnika s prethodnim iskustvom podizanja sličnog web shopa mnogo će vam pomoći u planiranju, procjeni, pregovorima, opisu zahtjeva i sastancima s dizajnerima, programerima i drugim stručnjacima. Najviše u postizanju roka i držanju troškova pod kontrolom.

 

“Besplatne” web shop aplikacije [ipak nisu besplatne]

 

Čuli ste već za vrlo dobra rješenja koja su besplatna za preuzimanje (npr magentobigcommerceopencartwoocommerceovdje ima još primjera), najbolje je to što ih može instalirati malo spretniji korisnik. Postoje i web shop platforme (npr ShopifyEtsy), gdje se može zakupiti vlastiti shop i iznajmiti dodatne mogućnosti.

Praksa je pokazala da je dobro krenuti s manjim rješenjem na web shop platformi s otvorenom kodu gdje se razne mogućnosti uključuju i isključuju gotovo trenutno, bez potrebe za programerom i dizajnerom. Ipak u tim besplatnim dodacima nema svih rješenja, pa je često potrebno naći suradnika koji će razviti željene mogućnosti.

Razlozi ZA open source: Brza i jeftina ili gotovo basplatna izrada. Dostupno mnogo gotovih besplatnih ili plaćenih tema (dizajna). Dostupne besplatne nadogradnje i proširenja

 

 

Razlozi PROTIV: Moguća zaraza aplikacije (razne neprijateljske skripte). Opasnost zaokupljanja instaliranjem bespotrebnih dodataka, nego izradom jednostavnog web shopa. Upitnost “trajnosti” takve aplikacije. Svako proširenje se plaća, često i više puta. Vrlo skupo povezivanje na druge aplikacije

Zaključak: Open source rješenja i platforme dugoročno se isplate samo trajno jednostavnim projektima.

 

15 velikih troškova web shopa

1. “skica projekta” – radionice, izrada funkcionalne specifikacije i skiciranje stranica
2. moodboard, dizajn, responsivni ili adaptivni
3. programiranje aplikacije
4. spajanje web shop aplikacije s drugim sustavima (erp, kartično plaćanje, loyalty, crm, newslettering, automatizirani marketinški alati, itd)
5. pretplate za korištenje dodatnih aplikacija (newsletter, widgeti, marketinški i analitički alati)
6. oglašavanje
7. izrada fotografija i tekstova
8. obrada podataka
9. call centar (tel, mejl, livechat)
10. analize i unapređenja
11. trošak dostave
12. troškovi doregistracije tvrtke
13. troškovi osoblja
14. troškovi prodajnih akcija
15.tehnički troškovi (održavanje i nadogradnje, server, certifikati)

 

 

Ostale prepreke u pokretanju internet trgovine

KONKURENCIJA

Svakim danom u naša tržišta ulaze novi, strani trgovci. Konkurirati im se ne može cijenama i buđetima, ali može eventualno povjerenjem kupaca prema domaćim proizvodima, boljom pozicijom na tražilicama, domaćom korisničkom podrškom, prisutnošću fizičkog dućana i prepoznatljivosti. S vremenom će većina online transakcija završiti kod velikih trgovaca takozvanih platformi koje imaju veće budžete, ogromne logističke prednosti, te kapital kojim mogu izgurati konkurenciju na dosad neviđene načine.

Zato je dobro razmisliti i o strategiji, za manja tržišta najbolje je imati ili monobrand ili multibrand dućan pod vlastitim brandom. Za više informacija o ovoj temi možete nam se obratiti emailom ili telefonom za dodatne konzultacije.

Zaključimo:

  • imati web shop nije “jeftin sport”, iz godine u godinu sve je teže uspjeti, a besplatni načini za promociju nestaju sve brže. 
  • web shop ne mijenja fizičko maloprodajno mjesto
  • vrlo brzo raste broj domaćih i stranih trgovina koje posluju na našem tržištu
  • vrlo brzo raste broj kupaca koji imaju povjerenje prema internet kupovini
  • nema pravog vremena za pokretanje web shopa, ima samo propuštenih prilika
  • uspješni online trgovci posvećeni su ponudi robe i kupcima, a sve ostalo je tehnika i marketing koji se uvijek mogu kupiti na više mjesta
  • web projekti zaista imaju svoju čudnu stranu, može se uspjeti bez pameti, ali i propasti uz istu

 

Cijena izrade web shopa u Hyper dizajnu u odnosu na druge agencije

Naše cijene su prosječne. Usluga je vrhunska.

Naša usluga može se sastojati od izrade, održavanja i unapređenja online poslovanja. Uz prvu ponudu dajemo prijedlog dugotrajne suradnje iz koje se može procjeniti trajanje i cijena usluge po fazama završenosti. Imamo mnogo vanjskih suradnika i tvrtki s kojima surađujemo kako bi mogli reći da imamo dovoljno kompetencija. 

Izrada

Izrada dokumentacije (cijena ovisi o tome treba li pripremiti popis zadataka) – obračunava se po broju radionica i prema veličini dokumentacije.

Dizajn web shopa (od 2.000 eura na više, prosječno za manji shop 3500 eura). Dizajn proces je postupak koji se razlikuje od projekta do projekta, zbog čega je nepopularno napisati vrijeme potrebno za kvalitetnu pripremu novog dizajna. Vrijeme ipak puno znači za kvalitetu 🙂

Programiranje web shopa (od 13.000 eura na više na našoj platformi, za manje projekte znamo koristiti WordPress i tu su cijene niže)
Unos početnih podataka. Ta usluga je vrlo povoljana, jer se izvodi vrlo brzo. Naš web shop opremljen je alatima za brzo dodavanje neograničenih količina artikala i drugih podataka.

 

Nadogradnje i unapređenja

Nadogradnje su razna dizajnerska i funkcionalna proširenja.
Unapređenja online poslovanja i optimizacija konverzije su poslovi koji donose direktan profit vlasniku web shopa. Cijena manje analize i upute za popravk tri analizirane točke iznosi 500 eura, veće analize rade se namjenski vezano uz novi projekt, unapređenje ili ispravke problema.

Svaka dorada može donijeti višestruko veću zaradu.