Više od 20 osnovnih pojmova za optimizaciju konverzije

Vrijeme čitanja: 1min
Kada govorimo o optimizaciji konverzije na web stranici, osim pitanja “Što je to?” često se susrećem s nerazumijevanjem pojmova.Ništa novo, jer je sve novo 🙂 ili ipak nije?..
Broj izraza kojima se koristimo raste podjednako kao i svijest o tome koliko se optimizacijom može uštedjeti, odnosno dodatno zaraditi. Evo najvažnijih pojmova koje je teško razumijeti iz njihovih kratica ili termina, ali objašnjenje je vrlo jednostavno:
10 akronima
- CPA – Cijena po akviziciji (npr cijena po akviziciji novih kupaca)
- CPK – Cijena po kliku
- CRO – Stopa optimizacije konverzije (odnos između dolazaka na stranicu i obavljenih radnji, npr kupnji)
- CTR – Broj klikova u odnosu na prikaz (npr broj klikova na banner u odnosu na broj prikaza, impresija)
- KPI – Ključni pokazatelj uspješnosti
- LPO – Optimizacija odredišne stranice (stranice na koju je usmjeren promet kampanje)
- MVT – Mutivarijantno testiranje Internet stranice
- PPC – Plaćanje po kliku (model oglašavanja kada se kanalu plaća samo dovedeni posjetitelj na stranicu)
- ROI – Povrat investicije
- SEO – Optimizacija Internet stranice za bolju poziciju na tražilicama
11 termina
- A / B test – Istovremeno testiranja dvije verzije web stranice, kako bi se odabrala bolja verzija
- Above the fold – područje stranice koje je vidljivo bez potrebe za pomicanjem miša (dio stranice koji vidimo bez scrollanja)
- Challenger – stranica/ideja kojom se konkurira postojećem rješenju na testiranju
- Champion – najbolja verzija na testiranju
- Click-through rate – omjer klikova naspram prikaza oglasa
- Conversion rate – Postotak posjetitelja koji su obavili željenu radnju na stranici
- Innovation test – testiranje Challenger stranice naspram aktualne Champion stranice, u slučaju kada je Challenger potpuno drugačiji od Champion-a (kruške naspram jabuka)
- Iteration test – testiranje Challenger stranice naspram aktualne Champion stranice, u slučaju kada je Challenger idejno sličan Champion-u (različite sorte jabuka)
- MVT – Testiranje više verzija odjednom (“prošireno” A/B testiranje)
- Segmentation – Grupiranje korisnika u cjeline ovisno o njihovim interesima/potrebama u svrhu testiranja
- Uniques/Unique visitors – jedinstveni posjetitelj na stranici ili web sajtu