Select Page

Više od 20 osnovnih pojmova za optimizaciju konverzije

Vrijeme čitanja: 1min

Kada govorimo o optimizaciji konverzije na web stranici, osim pitanja “Što je to?” često se susrećem s nerazumijevanjem pojmova.Ništa novo, jer je sve novo 🙂 ili ipak nije?..

Broj izraza kojima se koristimo raste podjednako kao i svijest o tome koliko se optimizacijom može uštedjeti, odnosno dodatno zaraditi. Evo najvažnijih pojmova koje je teško razumijeti iz njihovih kratica ili termina, ali objašnjenje je vrlo jednostavno:

 

10 akronima

  1. CPA – Cijena po akviziciji (npr cijena po akviziciji novih kupaca)
  2. CPK – Cijena po kliku
  3. CRO – Stopa optimizacije konverzije (odnos između dolazaka na stranicu i obavljenih radnji, npr kupnji)
  4. CTR – Broj klikova u odnosu na prikaz (npr broj klikova na banner u odnosu na broj prikaza, impresija)
  5. KPI – Ključni pokazatelj uspješnosti
  6. LPO – Optimizacija odredišne stranice (stranice na koju je usmjeren promet kampanje)
  7. MVT – Mutivarijantno testiranje Internet stranice
  8. PPC – Plaćanje po kliku (model oglašavanja kada se kanalu plaća samo dovedeni posjetitelj na stranicu)
  9. ROI – Povrat investicije
  10. SEO – Optimizacija Internet stranice za bolju poziciju na tražilicama

 

11 termina

  1. A / B test – Istovremeno testiranja dvije verzije web stranice, kako bi se odabrala bolja verzija
  2. Above the fold – područje stranice koje je vidljivo bez potrebe za pomicanjem miša (dio stranice koji vidimo bez scrollanja)
  3. Challenger – stranica/ideja kojom se konkurira postojećem rješenju na testiranju
  4. Champion – najbolja verzija na testiranju
  5. Click-through rate – omjer klikova naspram prikaza oglasa
  6. Conversion rate – Postotak posjetitelja koji su obavili željenu radnju na stranici
  7. Innovation test – testiranje Challenger stranice naspram aktualne Champion stranice, u slučaju kada je Challenger potpuno drugačiji od Champion-a (kruške naspram jabuka)
  8. Iteration test –  testiranje Challenger stranice naspram aktualne Champion stranice, u slučaju kada je Challenger idejno sličan Champion-u (različite sorte jabuka)
  9. MVT – Testiranje više verzija odjednom (“prošireno” A/B testiranje)
  10. Segmentation – Grupiranje korisnika u cjeline ovisno o njihovim interesima/potrebama u svrhu testiranja
  11. Uniques/Unique visitors – jedinstveni posjetitelj na stranici ili web sajtu

 

Želite biti dio našeg tima?