+385 (1) 6192 460

TERMINI ZA ONLINE MARKETING

Postoje razni termini za online marketing, odnosno, žargoni koji se koriste u marketingu, a vrlo često se upotrebljavaju engleski pojmovi i zbunjujuće kratice.

Bez obzira na oblik žargona, postoji jedna stvar koja je sigurna: Bez obzira koji se oblik žargona koristi, sigurno je da ne čini marketing jednostavnijim.

Jedan od najvećih problema s marketinškim žargonom je da će marketinški stručnjaci očekivati da ih poznajete jer će ih često upotrebljavati kao pod nešto normalno.

To pomalo može djelovati zbunjujuće pogotovo za nove ljude u marketingu.

Stoga smo sastavili popis najčešćih pojmova za online marketing s kojima ćete se vjerojatno susresti (a možda i nećete) kako biste uvod u marketing učinili barem malo jednostavnijim za vas.

404 (Not Found)

Ako primite grešku 404 (nije pronađeno), to znači da se web-stranica koju pokušavate dosegnuti nije pronašla.

Postoji nekoliko razloga zašto se to može dogoditi:

  • Stranica je uklonjena
  • Stranica je premještena i URL nije bio preusmjeren u skladu s tim
  • Pogrešno ste upisali URL.

301 Redirect

Ako primite kod 301 presumjeravanje, to znači da je veza trajno preusmjerena na drugi URL.

302 Preusmjeravanje

Ako primite kod 302 preusmjeravanja, to znači da je veza privremeno preusmjerena na drugi URL.

Ispitivanje A / B

A / B testiranje jednostavan je način testiranja izmjena koje napravite za svoj dizajn ili sadržaj za online marketing. Testiranje je između dva subjekta, A i B. Jedan je izvorni dizajn (kontrola), a drugi je izmijenjeni dizajn (tretman).

U Inbound marketingu, A / B testiranje se uglavnom koristi u:

  • E-mail marketingu s promjenama obično u naslovu ili kopiji
  • Call to action (poziv na radnju) gdje se promjene odvijaju u bojama ili sadržaju
  • Landing pages (odredišne stranice) na kojima se izmjenjuje sadržaj.

Na primjer: u e-mailu možete napisati dva naslova. Polovica poruka e-pošte s jednim predmetom idu na polovicu primatelja, a druga polovica s drugačijim predmetom idu na drugu polovicu primatelja.

Može se pratiti čitava hrpa stvari, kao što su otvorene cijene, klikovni postoci, itd. Ti se podaci mogu analizirati kako bi se utvrdilo koja je tema uvjerila većinu ljudi da otvore e-mail, kliknu na link u e-mailu, itd.

Abandonment Rate

Stopa napuštanja odnosi se na potencijalnog kupca koji je u online kupnji ali koji neposredno prije kupnje napušta web shop, odnosno nije dovršio kupnju.

Rijetko se takva pojava događa u trgovinama, ali u online kupnji to je uobičajeno. Mnogi ljudi započinju postupak naplate, ali ne izvršavaju transakciju kupnjom. to se zove “napuštanje”.

Stopa napuštanja je korisna informacija za marketinške stručnjake koji ga mogu iskoristiti kako bi utvrdili koliko često dolazi do napuštanja, što dovodi do nedovršene prodaje. Primjerice, ponedjeljkom ima više stope napuštanja nego utorkom.

Prosječna stopa napuštanja iznosi 67,91%.

Above the Fold

Above the Fold se koristi u izradi web stranica kako bi se opisali dijelovi web stanica koji se mogu pregledati bez pomicanja.

Advertorial

Advertorial je hibrid između oglasa i uredničkog članka.

To je, zapravo, oglas koji je dizajniran kao urednički članak koji korisnicima pruža informacije o proizvodu.

AdWords

AdWords je Google-ova usluga oglašavanja koja je uglavnom usmjerena na upotrebu ključnih riječi. Putem AdWords-a tvrtka može izraditi oglas koji se aktivira kada korisnici interneta traže za određenu ključnu riječ koju je poslovanje postavilo. Oglasi se, zatim, pojavljuju kao “sponzorirane poveznice” na Google-ovim stanicama, kao i na Google-ovim partnerskim stranicama kao što su AOL i Ask.com.

Affiliate

Affiliate je tvrtka koja djeluje kao prodavač proizvoda druge tvrtke. Primjerice, ako postoji web stranica koja sadrži mnogo savjeta i blogova o vrtlarstvu, ali ne i stvarnih proizvoda za vrtlarstvo, oni bi mogli postati članom tvrtke Garden.com (koja prodaje proizvode za vrtlarstvo). Kupci će kupiti proizvod na vašoj web stranici, ali transakcije, službu za korisnike i upravljanje kreditnom karticom se događa s Garden.com.

Affiliate marketing

Affiliate marketing je vrsta marketinške strategije temeljene na uspješnosti, gdje trgovci nagrađuju podružnice koje stvaraju dodatni posao kroz svoje marketinške napore. Nagrada koju će podružnice dobiti iz njihovih napora varira, ali opća ideja ostaje ista.

Affiliate Network

Affiliate Network je treća strana koja djeluje kao posrednik između partnerskih programa i potencijalnih podružnica. Affiliate Network pomaže povezati affiliate programe trgovaca i potencijalne podružnice, i obrnuto. To pomaže podružnicama da lakše pronađu odgovarajuće partnerske programe. Također, pomaže trgovcu da dođe do veće publike promicanjem partnerskih programa.

Algoritam

Da biste koristili računalo, morate napisati računalni program koji bi trebao reći računalu što želite učiniti korak po korak. Algoritam govori računalu kako izvršiti računalni program. To je unaprijed određena zbirka računalnih operacija.

ALT Tag

ALT Tag ili Alternativni tekst je tekst povezan sa slikom.

Svrha pisanog teksta je prenijeti bitne informacije o tome što je slika. Ne uključujući alt oznake, ili uključujući neispravne alt oznake, može biti frustrirajuće za korisnike interneta s oštećenjem vida.

Analytics

Analytics je informacija koju dobivamo nakon analize i mjerenja podataka. Sažima dobivene podatke prikazane u različitim formatima.

Kontinuirano praćenje podataka i informacija kroz Analytics, omogućava vam da poboljšate svoje poslovanje na web stranici te povećate svoje poslovanje u smislu povrata investicija.

Anchor Text

Anchor Text je označeni ili istaknuti dio teksta na kojeg kada kliknete, slijedite vezu na drugu web stranicu.

Article Marketing

Article Marketing je krati članak koji pišu tvrtke a koji se odnosi na njihovu tvrtku ili poslovanje te tvrtke a koji se koristi u svrhu marketinške strategije.

B2B

B2B (Business to business) je transakcija koja se događa između dvije tvrtke, kao što su proizvođač i veletrgovac, veletrgovac i trgovac.

Primjerice u industriji restorana. Dok restoran može pripremiti vlastitu hranu, dobiva mnoge resurse poput mesa, kruha, povrća i kuhinjskih aparata iz drugih tvrtki.

B2C

B2C (Business to consumer) je transakcija koja se događa između tvrtke i potrošača. U toj transakciji potrošač je krajnji korisnik proizvoda ili usluga tvrtke. Primjerice kada osoba kupuje limenu boju iz trgovine s bojama da bi obojio svoju kuću.

BackLinks

Backlinks su poveznice na drugim stranicama koje će potrošače i tražilice usmjeriti na vašu stranicu. Također se nazivaju “Inbound Links”.

Banner Ad

Banner Ad je pravokutni grafikon koji se obično prikazuje na vrhu ili dnu web stranice. Obično se proteže čitavom širinom stranice zaslona. Svrha bannera je da posjetitelji web stranice kliknu na oglas koji će ih povezati natrag na web stranicu oglašivača.

Black Hat SEO

Black Hat SEO je praksa korištenja neetičkih tehnika, tako da stranica postaje visoko rangirana u tražilicama.

Blogging

Pojam “blog” je skraćena verzija “weblog”, kombinacije dvije riječi “web” i “log”.

Blog može voditi pojedinac ili skupina ljudi. Postoje dvije glavne vrste blogova: osobni blog i poslovni blog. Oba će obično sadržavati unose koji se odnose na različite teme. To mogu biti članci, kritički komentari, fotografije, videozapisi, opisi iskustva ili događaja, itd.

Bottom of the Funnel

The bottom of the Funnel se odnosi na stadij poslovanja u kojem potencijalni korisnici postaji stalni klijenti. Konkretno, već su identificirali ono što im je potrebno, okupili su se i odlučili da ono što im nudite će najbolje raditi za njih.

Bounce Rate

Bounce Rate je stopa napuštanja web stranice već nakon pregleda samo početne web stranice. Visoka stopa napuštanja početne stranice znači da trebate poboljšati web stranicu kako biste duže zadržali posjetitelje.

Brand Awareness

Brand Awareness je svijest o robnoj marki koja predstavlja opseg u kojem osoba može prepoznati robnu marku i povezati ju s određenim proizvodom. Brand Awareness je bitan jer korisnici imaju veću vjerojatnost za kupnju vašeg proizvoda ako nisu svjesni toga.

Brand Loyalty

Brand Loyalty je opseg vjerodostojnosti potrošača za određenu robnu marku, iskazan kroz njihove ponavljane kupnje, bez obzira na pritisak na tržištu koji su stvorili konkurentski brandovi.

Call to Action (CTA)

Call to Action (CTA) ili poziv na akciju je dio teksta ili slike koji pita potencijalne korisnike, čitatelje, potencijalne korisnike i posjetitelje da poduzmu akciju. To je doslovno “poziv” vašoj namjeravanoj publici da poduzmu određenu “akciju”. CTA pokušava vaše posjetitelje pretvoriti u potencijalne korisnike. Radnja koju želite da ljudi poduzmu može široko varirati, od preuzimanja knjige do prijave za newsletter. Call to Action možete postaviti bilo gdje, uključujući i na web-lokaciji, na kraju bloga ili u e-mailu.

Lokacija, boja, oblik, prostor i dizajn imaju veliki utjecaj na učinkovitost vašeg CTA, stoga je najbolje testirati promjene i vidjeti koliko dobro funkcioniraju.

Channel Distribution

Proizvodi često prolaze kroz nekoliko tvrtki prije nego što dosegnu krajnjeg korisnika. To se zove Channel Distribution ili distribucija kanala. Postoje indirektni i direktni kanali. Primjer direktnog kanal bio bi kada potrošač može kupiti izravno od proizvođača. Primjer indirektnih kanala bio bi kada proizvođač kupi proizvod od veletrgovca, a zatim ga prodavač kupi, a konačno i potrošač.

Click-Through Rate (CTR)

Click-Through Rate (CTR) predstavlja postotak korisnika koji kliknu oglas na određenoj web lokaciji. To je način mjerenja uspješnosti kampanje oglašavanja na mreži na određenoj web-lokaciji. Visoki CTR zapravo ne odražava točnu prodaju, već samo koliko je korisnika kliknulo na oglas. Iz tog razloga većina trgovaca gleda na stopu pretvorbe (Conversion Rate) umjesto na CTR.

Content

Content ili sadržaj je materijal koji može biti tekst, slike, videozapisi, dokumentarci, infografike, itd.

Content Management System – CMS

Content Management System (CMS) je web aplikacija koja korisnicima omogućuje dodavanje i uređivanje web stranice bez potrebe za učenjem HTML-a.

Conversion Rate

Conversion Rate je stopa konverzije koja predstavlja broj prodaja ili potencijalnih klijenata koji se pojavljuju na vašoj web-lokaciji, u usporedbi s ukupnim brojem posjetitelja. Pojam “konverzija” odnosi se na praksu da se “pretvori” određeni broj posjetitelja u potencijalne korisnike ili kupce.

Stopa konverzije je postotak osoba koje ste uspješno potaknuli da kupe vaš proizvod ili da se prijave na vaš newsletter.

Prosječne stope konverzije ovise o industriji u kojoj se nalazite, ali opći je konsenzus da je između 2-3% dobra stopa.

Copyright

Copyright ili autorsko pravo je isključivo zakonsko pravo koje se daje originalnom kreatoru određenog materijala. Autorsko pravo štiti kreatora materijala od ljudi koji bi iskoristili taj rad bez dopuštenja ili priznanja. Umjetnost, fotografija, glazba, književnost i još mnogo toga može biti zaštićeno autorskim pravima. Uglavnom, Copyright zaustavlja ljude da kradu vaše stvari!

Cost Per Acquisition

Cost Per Acquisition je cijena koju oglašivač plaća samo kada oglas oglašava prodaju. Ta je metoda prikladna za oglašivače jer oglašivač plaća samo kada je oglašavanje ispunilo svoju svrhu, osiguravajući da oglašivači ne gube novac.

Cost Per Click

Cijena po kliku je strategija koja usmjerava promet određene web stranice s oglasima na drugim web mjestima. Oglašivači plaćaju vlasnika web stranica svaki put kad im se oglas klikne na stranicu vlasnika svoje web stranice. Jednostavno rečeno: Cijena po kliku je iznos koji je potrošen da bi se oglas kliknuo.

Također poznat kao “Pay Per Click”.

Cost Per Impression (CPI)

Cost Per Impression (CPI) je izraz koji se upotrebljava u odnosu na web promet. Jednostavno rečeno: CPI je kada oglašivači plaćaju svaki put kada im se oglas prikazuje potencijalnim korisnicima. Ono se razlikuje od PPC/CPC jer se oglas ne mora kliknuti da bi oglašivač platio.

Customer Relationship Management

Customer Relationship Management je metoda i softwer koji pomaže tvrtki u upravljanju odnosima s klijentima. Primjerice, tvrtka može zadržati bazu podataka o svim pojedinostima svojih kupaca, kao što su prethodne kupnje, plaćeni ili neplaćeni računi, itd.

Direct Marketing

Izravni marketing oglašava poruke koje se izravno šalju potrošačima, kao što je izravna pošta ili telemarketing.

Domain Name

Domain Name je adresa vaše web stranice, tj. www.mybusiness.com

Double Jeopardy

Double Jeopardy je zli marketinški zakon koji kaže da male tvrtke imaju manje kupaca i manju lojalnost marke. Nije uvijek slučaj, ali se često događa.

Double-Loop Marketing

Double-Loop Marketing je marketing dvostruke petlje u kojem je ideja da marketing mora najprije započeti sa zajednicom, a potom se prebaciti na trgovinu. Tj. prvo izgradite odnos sa svojim potencijalnim klijentima putem dijeljenja informacija (blogova, infografika, webinara i sl.), a tek onda ćete ih pretvoriti u kupce.

Dynamic Content

Dinamički sadržaj je novi sadržaj koji se redovito dodaje vašoj stranici. Pojednostavljeno: razmislite o toj stranici kao suprotnu od vašeg statičkog sadržaja koji uvijek ostaje isti, kao što je stranica “O meni”. Dinamički se sadržaj obično događa na vašim blogovima, gdje možete nastaviti s ažuriranjem s različitim sadržajem koji klijentima pruža savjete i informacije. Također, korisno je napomenuti da će se dinamičniji sadržaj koji imate više rangirati u tražilicama. To je zato što tražilice koriste algoritme koji imaju postavke za dinamički ili “novi” sadržaj.

EdgeRank

EdgeRank je naziv koji se pripisuje algoritmu koji Facebook koristi kako bi odlučio koji članci će se prikazivati na stranici s novostima određenog korisnika. Uzima se u obzir tri faktor: afinitet (koliko je sadržaj blizak i privlačan korisniku), težinu (što je korisnik poduzeo po pitanju sadržaja – like, share, itd.), i vremensko održavanje (je li sadržaj od novi ili od nedavno).

Eighty-Twenty Rule

Pravilo osamdeset-dvadeset znači da će 80% određenog proizvoda biti prodano na oko 20% kupaca. To se najčešće odnosi na određenu kategoriju proizvoda, primjerice, šampon u drogeriji.

Engagement Marketing

Engagement marketing se ponekad naziva i “experiential marketing”, “participation marketing” ili “event marketing”. To je marketinška strategija koja potiče kupca da sudjeluje u razvoju branda. Na taj način potrošači prelaze iz pasivnih u aktivne prenositelje poruka o brandu te se time između njih gradi odnos.

ESP

ESP (Email Service Provider) je tvrtka koja nudi usluge e-pošte i/ili skupne e-pošte. Također, pruža i druge usluge kao što je praćenje e-pošte, segmentacija e-pošte, testiranje, izrada predložaka, popis pretplatnika, itd.

Primjeri ESP-a su Mailchimp, ActiveCampaign i Aweber.

Exposure

Exposure je kada potrošači vide ili čuju medijsku poruku. To ne znači nužno da ga je potrošač primijetio iako mu je bio izložen. Primjerice, puno će ljudi biti izloženo banner oglasu, ali vrlo malo će zapravo obratiti pozornost na njega.

Facebook Retargeting

Retargetiranje Facebooka je tehnologija temeljena na kolačićima koja upotrebljava dio Javascripta za anonimno usmjeravanje vaše publike natrag na Facebook nakon što su posjetili vašu web stranicu.

Kodiranje prati i usvaja ono što vaša publika gleda na vašoj stranici, a samim time i ono za što su zainteresirani.

Ove informacije koriste marketingu kako bi oglašavali proizvod ili uslugu koju je klijent promatrao na Facebook stranici.

Primjerice, ako ste pretraživali “čizme s visokim potpeticama” i pregledavali ih na određenoj web-lokaciji, na Facebooku ćete iznenada vjerojatno pronaći oglase za slične čizme iz ove tvrtke.

FBX

FBX (Facebook Exchange) je retargeting program koji omogućuje marketingu da dosegne ljude na Facebook-u koji su prethodno posjetili njihovu web stranicu i pokazali interes.

Primjerice, ako ste posjetili Hotels.com i pretražili hotele u Seattleu, ali niste izvršili kupnju, trgovci mogu koristiti ove podatke s FBX-om za slanje informacija i reklama u vezi s ovim upitom na Facebook stranici posjetitelja.

FEED (pogledaj RSS)

Flash

Flash je animacija / interaktivna platforma koja vam omogućuje stvaranje složenih pokreta na web stranici. Najčešće se upotrebljava za distribuciju videozapisa. Na primjer, Youtube upotrebljava Flash.

Flighting

Ovo je vrijeme kada se raspored oglasnih poruka raspoređuje ovisno o određenom vremenu. Primjerice, u četvrtak u 9:00 sati je sjajno vrijeme za dijeljenje novog bloga tako da je to vrijeme kada bi se tvrtka mogla baviti oglašavanjem, gdje srijedom poslije 20:00 sati dobiva prilično niske odgovore, tako da u to vrijeme tvrtke možda neće potrošiti puno vremena na oglašavanje.

Focus Group

Fokus grupa je kada se okuplja mala skupina demografski različitih ljudi i vodi se rasprava o određenom proizvodu, usluzi, emisiji, itd.

GEO-Targeting

GEO-Targeting je metoda ciljanja posjetitelja web stranice na temelju njihove lokacije. Nakon što je lokacija posjetitelja poznata, web stranica može dostaviti različiti sadržaj na temelju zemlje, grada, poštanskog broja, itd., odakle je posjetitelj.

Google+

Google+ je usluga društvene mreže koju pruža Google.

Google ga opisuje kao “društveni sloj” jer povezuje i web sadržaj s tim računom (tj. ako komentirate blog, taj se komentar može izvršiti s vašim Google+ računom).

Guerrilla Marketing

Guerrilla Marketing je marketinška strategija u kojoj tvrtka koristi nekonvencionalna sredstva ako bi promovirala njihov proizvod, uslugu ili posao. Na primjer: grafitom.

Guerrilla marketing se razlikuje od tradicionalnog marketinga jer se oslanja na osobnu interakciju potencijalnih klijenata kako bi stvorili buzz oko proizvoda ili usluge. Obično je potreban manji proračun za razliku od široko rasprostranjenih kampanja.

Header Tags

Oznake zaglavlja su HTML oznake koje se koriste za razlikovanje naslova na stranici od ostatka sadržaja. Oznake zaglavlja kreću se od H1 do H6, gdje je H1 najvažniji a H6 najmanje.

Svaka stranica mora imati H1 oznaku jer govori Googleovim paukovima o tome što je stranica, te da bi stranica mogla biti ispravno indeksirana kako bi pomogla ljudima da ga pronađu.

U svrhu SEO, oznake zaglavlja najbolje funkcioniraju u hijerarhiji i zbog toga bi trebale ostati uzastopno, tj. brojevi naslova ne smiju se preskočiti s H2 na H6, ali bi trebali slijediti jedan drugog:

<h1>Main Heading</h1>
<h2>Secondary Heading 1</h2>
<h3>Sub-section of the secondary heading 1</h3>
<h2>Secondary Heading 2</h2>
<h3>Sub-section of the secondary heading 2</h3>

Hit

Kada  netko posjeti vašu web stranicu, to se zove “pogodak” ili “hit”. Također se ponekad naziva “visitors” (posjetitelji).

HTML

HTML je programski jezik koji se koristi za kreiranje web stranica.

Hyperlink

Hyperlink je riječ, fraza ili slika koju možete kliknuti kako biste otišli na drugi dokument, stranicu ili mjesto unutar istog dokumenta. Oni se nalaze na većini web stranica kako bi olakšali korisnicima pristup od stranice do stranice.

Hyperlinkovi teksta su obično podcrtani ili plavi, ali ne moraju biti.

Inbound Marketing

Inbound Marketing je kada promovirate tvrtku putem online sadržaja kao što su blogovi, videozapisi, dokumentarci, infografike, itd. Ove aktivnosti potiču klijente da dođu u vašu tvrtku umjesto da odete vi njima. Sadržaj je stvoren kako bi se stvorio dobar odnos između tvrtke / branda i njihovih kupaca.

Za Inbound marketing je potrebno puno posvećenosti i predanosti kako bi se postigla korisna, informativna i dobrodošla poslovna djelatnost koja će nadamo se potaknuti korisnike da saznaju više o ponuđenim uslugama / proizvodima.

Internal Links

Internal Links su veze na web stranici koja vas vodi na drugu stranicu iste web lokacije / domene.

Internet Marekting

Internet Marekting je marketing, ali na internetu. To je kada kao vlasnik tvrtke ili podružnica upotrebljavate internet za prodaju proizvoda ili usluge. Postoji tonu metoda i strategija koje se mogu koristiti za to, od banner oglasa, blog postova, PPC, infografika, video marketing, itd.

Interstitial (ads)

Međuprostorni oglasi su stranice koje se prikazuju prije (ili poslije) očekivane stranice sadržaja. Najčešće se koristi za prikazivanje oglasa, ali se ponekad upotrebljava i za potvrdu dobi korisnika prije nego što se prikazuju materijali koji su važni prema dobnoj granici.

Međuprostorni oglasi koji obuhvaćaju cijeli zaslon nazivaju se “hiperstitals”.

Javascript

Javascript je dinamički računalni programski jezik koji se obično koristi za stvaranje interaktivnih efekata u web preglednicima.

Keyword

Ključna riječ je riječ ili izraz koji se koristi u tražilicama za pronalaženje relevantnog sadržaja. Na primjer, ako tražite recepte za kolače, tražilice će pretraživati internet za sadržaj koji sadrži ključne riječi “kolači” i “recepti”.

Keyword Density

Keyword Density određuje količinu pojavljivanja kada se riječ pojavljuje u tekstu, a obično je izražen u postotku. Na primjer, ako imate 100 riječi, a ključna riječ se pojavljuje četiri puta, gustoća vaše ključne riječi iznosi 4%.

Keyword Research

Keyword Research je istraživanje ključnih riječi i sastavni je dio učinkovitog pisanja sadržaja, online marketinga i SEO-a. Istraživanje ključnih riječi može se upotrebljavati na mnogo načina, kao što je određivanje ključnih riječi koje su najpopularnije za vašu ciljanu publiku, kako bi se utvrdilo koja je najrelevantnija ključna riječ ili fraza za temu vašeg sadržaja.

Na primjer, kroz istraživanje ključnih riječi možete otkriti da je određena ključna riječ ili izraz pretražena nekoliko puta, količina sadržaja i informacija dostupnih na ovoj temi je mala. Ovo je dobitna kombinacija za vas, jer to znači da će sadržaj koji stvorite na temelju te ključne riječi najvjerojatnije rangirati u organskim rezultatima pretraživanja.

Keyword Stuffing

Keyword Stuffing je praksa korištenja ključne riječi ili fraze prekomjerno kroz web stranicu kako bi se lažno povećala gustoća ključnih riječi. Popunjavanje ključnih riječi je neetična praksa i može vas zabraniti na tražilicama, i to s pravom.

Landing Page

Landing Page je stranica na web-u na koju se se ljudi “preselili” nakon što su kliknuli hipervezu na drugu web stranicu. Svaka odredišna stranica treba imati jedna primarni cilj: pretvoriti posjetitelje u potencijalne klijente. Zbog toga bi na svakoj odredišnoj stranici trebao biti jasno određen CTA (Call to Action).

Latent Semantic Indexing (LSI)

Latent Semantic Indexing je indeks i način preuzimanja koji koriste Google i druge glavne tražilice. LSI otkriva koje su riječi povezane s drugim riječima. Npr. riječ “haljina se odnosi na riječ “moda”.

Lead Nurturing

Lead Nurturing je pružanje odličnog sadržaja koji je vrlo relevantan, dobro istražen te edukativan potencijalnim kupcima koji nisu sasvim spremni za kupnju.

Glavna ideja je da se njeguje odnos s potencijalnim kupcima kako bi oni postali svjesni vašeg branda, ono što im nudite i koje prednosti pruža vaša usluga ili proizvod.

Lead Nurturing osigurava da vaši potencijalni klijenti ostanu emocionalno povezani za vašu tvrtku, a jedini način da to postignete jest pružanje relevantnog sadržaja koji će ih, nadamo se, pripremiti za kupnju u budućnosti.

Lifestyle Segmentation

Lifestyle Segmentation jest kada odvojite potrošače u različite skupine, na temelju njihovih interesa, hobija i drugih načina života.

LinkedIn

LinkedIn je platforma za društveno umrežavanje koja se uglavnom koristi za profesionalno umrežavanje.

Link Bait

Link Bait je dio sadržaja koji ste stvorili a koji privlači mnogo ulaznih linkova s drugih web stranica. Ono što je najvažnije, to je sadržaj na koji ljudi kliknu a da ih to niste zamolili.

Link Building

Link Building je praksa koja se koristi u SEO-u gdje stranica koja je popularna prema Googleu će se visoko rangirati u tražilicama.

Link Popularity

Link Popularity se odnosi na to da brojne kvalitetne web stranice povezuju na vašu web stranicu. Što više kvalitetnih i popularnih web stranica povezuje na vašu web stranicu, to ćete vjerojatno imati viši rang u SERP-u.

Local Business Listing

Local Business Listing odnosi se na unos lokalnih tvrtki a koji je dostupan na tražilicama koje prikazuju fizičku lokaciju tvrtke na karti, zajedno s ostalim korisnim informacijama kao što su telefonski brojevi, web stranice, radno vrijeme i usluge.

Takvi oglasi se često pojavljuju kada korisnikov upit za pretraživanje uključi određenu zemljopisnu lokaciju.

Long Tail Keywords

Long Tail Keywords je skupina dugih i specifičnih riječi koje posjetitelji najvjerojatnije upotrebljavaju prilikom pretraživanja na tražilicama. Takve ključne riječi generiraju manje posjetitelja, ali je ROI obično veći jer je proizvod povezan sa specifičnostima koje potrošač traži.

Made For Adsense (MFA)

MFA se odnosi na web stranice koje su posebno izgrađene kako bi se zaradio novac s Google AdSense programom.

Marketing Automation

Marketing Automation predstavlja softwerske platforme i tehnologije namijenjene marketinškim stručnjacima i marketinškim odjelima koje učinkovito tržišno djeluju na više mrežnih kanala kao što su web stanice, e-poruke, platforme društvenih medija i e-pošta. Marketing Automation automatizira određene zadatke koji zahtijevaju puno vremena da bi se odradili, te smanjuje mogućnost pojavljivanja ljudske greške, a istodobno osigurava da se redovna količina sadržaja distribuira ciljanoj publici.

Marketing Communication

Marketing Communication je strategija koju tvrtka ili pojedinac koristi za postizanje ciljanog tržišta putem različitih vrsta komunikacijskih i marketinških poruka.

Marketing research

Marketing research je prikupljanje, snimanje i analiza podataka o svemu što se odnosi na marketinške proizvode i usluge. Svrha marketinškog istraživanja je utvrditi što mijenja elemente marketinških metoda i utječe na ponašanje kupaca.

Postoje dvije vrste marketinških istraživanja, prvo je istraživanje tržišta potrošača, a drugo istraživanje B2B tržišta.

Meme

Meme je smiješna slika, video ili dio teksta koji se brzo širi putem interneta.

Meme je smiješan način povezivanja s vašim potrošačima, koji dodaje humor u cijelu poruku.

Meta Description

Meta description je kratki tekst koji se pojavljuje u rezultatima tražilice. Prikazuje se u odjeljku glavne web stranice. Ne utječe ne SEO, ali uključujući ključnu riječ u meta opisu povećava vjerojatnost da će korisnici kliknuti na vašu web stranicu.

Meta Tags

Meta Tags je HTML oznaka koja pruža informacije o vašoj web stranici alatima za indeksiranje. Meta tagovi ne utječu na način na koji se stranica prikazuje ili kako se rangira u tražilicama, već daje informacije poput onoga tko je izradio stranicu, o sadržaju stranice, koliko često se ažurira i koje ključne riječi predstavljaju sadržaj stranice.

Microblogging

Microblogging je blog samo manji u sadržaju i veličini. Mikroblogovi obično omogućuju korisnicima razmjenu kratkih ili sitnih sadržaja, kao što je primjerice Twitter. Neke stranice razmjenjuju samo slike ili poveznice.

Middle of the Funnel

Middle of the Funnel je konverzija u kojoj potencijalni klijenti već popunjavaju obrazac za kontakt. Ovakva konverzija ih pretvara od “posjetitelja” do stvarnih Leadova. U tom trenutku, važno je da brinete o njima pružajući im korisne i relevantne informacije, kao što su blogovi, studije slučaja, infografike i slično.

Mobile Marketing

Mobile Marketing je marketing usmjeren na vaš mobilni uređaj, kao što je pametni telefon ili tablet.

Mobilni Marketing ima prednost pružanju potrošačima informacije temeljene na lokaciji i vremenski utemeljene informacije koje pomažu u prodaji proizvoda ili usluge.

Monetizing

Monetizing se odnosi na postupak uvođenja novih značajki kako bi se zaradio novac. To bi mogao biti banner oglas, affiliate marketing ili pokretanje proizvoda ili usluge.

Money Site

Money Site je web mjesto na kojem se generira najveći iznos vašeg prihoda.

Movable Type

Movable Type je popularna platforma za blogging.

Nascent markets

Nascent markets su mala, novo razvijena tržišta. Obično se radi o razvojnom stadiju tržišta u kojem se razvijaju brojne inovacije i konkurencije.

National Brand

Nacional Brand je je naziv robne marke proizvoda koji se distribuira na nacionalnoj, regionalnoj ili lokalnoj razini.

Natural Listing

Poznato kao i “organic results” ili “organic listings” su oglasi koji se pojavljuju na prvoj stranici prema rezultatima tražilice zbog njihove relevantnosti za traženi upit/pojam.

Negative SEO

Negativni SEO je također poznat kao “Google Bowling”. To je praksa u kojoj dolazi do oštećenja web sučelja konkurencije. Mnogo je načina kako to napraviti, kao što je hakiranje web stranice i stavljanje HTLM koda s hiperverzama ili ubrizgavanje sa zlonamjernim softwerom – taktike koje bi mogle smanjiti rangiranje web-a na Google-u.

Next-Best-Action Marketing

Next-Best-Action Marketing je marketinška strategija usmjerena na kupce koja prati klijente i razmatra koje se sljedeće radnje mogu poduzeti za njih, a zatim odlučuje o “najboljim” taktikama.

Non-profit Marketing

Non-profit Marketing je neprofitni marketing, odnosno kada usluga ili proizvod koji se nudi ne pokušava ostvariti dobit. Neprofitni marketing se obično događa u dobrotvorne svrhe, u sektoru javnog zdravstva i obrazovnim organizacijama.

Off-page Optimization

Off-page Optimization se odnosi na čimbenike koji su izvan vaše kontrole. Ti čimbenici utječu na prikaz vaše stranice u rezultatima pretraživanja, i tu se ne može učiniti mnogo toga. Primjerice, popularnost i rangiranje stranice: oba se odgađaju izvan našeg izravnog utjecaja.

On-Page Optimization

Odnosi se na čimbenike koji doprinose optimizaciji na stranici, primjeri koji uključuju HTML kod, meta oznake, oznake naslova, položaj i gustoću ključnih riječi, odlazne poveznice, relevantni sadržaj i brojanje riječi.

Onsite SEO

Onsite SEO je tehnika koja može napraviti promjene na web stranici a koje bi trebale pomoći vašoj web stranici da bude više friendly u tražilicama.

Opt In

Opt In se odnosi na osobe koje su se “uključile” na vaš popis za slanje e-pošte te s kojima možete ostvariti komunikaciju.

Organic Link

Organic Link je poveznica na vašu web-stranicu koja je kreirana organski, (bez uvjeravanja).

Organic Link

Pogledaj “Natural Listing”.

Outbound Link

Outbound Link je poveznica na vašoj web stranici koja usmjerava na neku drugu web stranicu (bilo koju drugu osim vaše vlastite).

Page Rank

Page Rank je mjerni podatak koji je izradio Google a koji određuje koliki je autoritet određene web stranice. Page Rank rangira se od 0 kao najmanje autoritativan, a 10 kao najviše autoritativan.

Page Rank je samo jedan od nekoliko načina na koje Google određuje popularnost stranice i pokušava poboljšati rang vaše stranice.

Page Title

Page Title je naslov web stranice. Na primjer, ako imate odjeljak za često postavljana pitanja, naslov ove stranice može biti FAQ. Jednostavan!

Pageview

Pageview, odnosno “prikaz stranice” je kada se jedna od vaših stranica vaše web stranice potpuno učita (i navodno “pregledava” od posjetitelja). Ako jedan posjetitelj odlazi na vašu web-lokaciju i pregleda tri stranice, to su tri pageviwe-a, odnosno “prikaza stranice”.

Paid Inclusion

Paid Inclusion je kada tvrtka plaća svoju prisutnost na tražilicama. Plaćanje za uključivanje u tražilici ne znači da ćete biti visoko rangirani na tražilicama, već samo ćete biti uključeni u u tražilicu. Paid inclusion program nije tako popularan kao što je to bilo nekada te kontinuirano dobiva kritike kada se koristi.

Panda

Google Panda se odnosi na niz ažuriranja i kazni koje su uvedene 2011. godine. Panda cilja na stranice s niskom kvalitetom i dupliciranim sadržajem.

Pay Per Click (PPC)

Vidi “Cost Per Click”.

Penguin

Google Penguin uključuje kaznu koja je uvedena u travnju 2012. godine. Google Penguin preusmjerava neprirodne veze koje potječu putem bloga, plaćenih poveznica, raznih mamaca za “widgete”, itd. Općenito cijeli jedan set Googleovih kazni za loš SEO marketing zove se po crno-bijelim životinjama.

Permission-Based Marketing

Permission-Based Marketing je kada trgovci dobivaju dopuštenje od svojih potencijalnih kupaca prije nego prijeđu na sljedeću fazu marketinga.

To se obično događa na jedan od dva načina:

Oglašivač izričito pita potencijalnog klijenta za slanje e-mail newslettera.

Oglašivač je primio implicitni zahtjev putem upita tražilice koji implicira da klijent traži informacije o komercijalnom proizvodu / usluzi. Na primjer, ako korisnik interneta traži “gdje kupiti krevet za pse”, online oglašivači smatraju da im se na taj način implicitno dopušta prezentirati potrošaču informacije o proizvodu.

PHP (Hypertext Preprocessor)

PHP je široko korišten programski / skriptni jezik.

Obično se ugrađuje u HTML i može se koristiti za stvaranje dinamičkih web stranica. Vrlo je popularan jer je kompatibilan različitim bazama podataka.

Plugin

Plugin je dodatak softwera koji se lako može instalirati na neku drugu softwersku aplikaciju za dodavanje nove značajke. Na primjer, možete instalirati dodatak u svoj preglednik koji može pretražiti viruse.

Popunder

Popunder je vrsta online reklame, bannera, ili web stranice koja je postavljena da se automatski pojavi ispod trenutnog web preglednika koji korisnik koristi. Smatra se neupadljivim oblikom oglašavanja jer se pojavljuje u pozadini onoga što korisnik radi.

Popup

Popup je online oglas, banner ili web stranica koja je postavljena da se automatski pojavljuje na vrhu trenutnog web preglednika koji korisnik koristi. Smatra se upadljivim jer blokira ono što je korisnik radio.

Private Label Rights

Private Label Rights je licenca na određene digitalne proizvode koji vam mogu omogućiti izmjenu, ponovnu upotrebu ili preprodaju. Licenca se može primijeniti na različite proizvode, od e-knjiga do grafičkih predložaka.

Qualified Lead

Qualified Lead je kada imate sve informacije koje biste trebali imati o potencijalnom korisniku, kao što su ime i adresa e-pošte, ali s dodatnim podacima koji ih kvalificiraju za određeni proizvod. Na primjer, možda znate koji je proračun korisnika ili donosi li odluke o kupnji u kućanstvu / tvrtki.

Readability

Readability se odnosi na to čitljivost određenog dijela teksta i na njegovo razumijevanje.

Reciprocial Link

Kada netko učini nešto lijepo za vas, lijepo je vratiti uslugu, zar ne? Upravo su to recipročne veze. Kada napravite poveznicu s nekom web stranicom, tada one to isto vraćaju vama. Svatko je sretan!

Redirect

Redirect se odnosi na to kada posjetitelj koji pokušava posjetiti određenu web stranicu, a preusmjeren je prema drugoj.

Responsive Web Design

Responsive Web Design je metoda web dizajniranja koja ima za cilj kreiranje web stranica koje će korisnicima pružiti najbolji mogući doživljaj gledanja. Odnosi se na prilagođeno i lako čitanje i navigaciju s minimalnim promjenama. Također, responzivni web dizajn trebao bi biti lako pregledan na različitim uređajima, poput pametnih telefona i tableta.

Retargeting

Retargeting je tehnologija bazirana na kolačićima a koja upotrebljava nenametljiv komad Javascript koda za anonimno “praćenje” vaše publike diljem interneta nakon što su posjetili vašu web stranicu. To se postiže tako da stavite komad kodiranja (ponekad se naziva “pixel”) na svoju web stranicu.

Kolačić vam daje informacije koje mogu usmjeriti kada i gdje je prikladno prikazivati oglase / sadržaj dok korisnici interneta pretražuju na drugim web mjestima. To omogućuje oglašivačima da ciljaju konkretnije korisnike interneta, odnosno ciljanu publiku koja je zainteresirana za njihov proizvod ili uslugu, te im tako pruže relevantan sadržaj ( koji će nadamo se kupiti na kraju).

Return On Investment (ROI)

Return On Investment (ROI), odnosno, povrat ulaganja, je postotak koji ste dobili od početnog ulaganja. Na primjer, ako ste uložili 100 USD i zaradili 150 USD, ROI bi bio 50%.

RSS (Really Simple Syndication)

RSS (Really Simple Syndication) je standardni sustav za unos podataka. Koristi se za isporuku ažuriranja i / ili sadržaja s web stranica, umjesto da vi morate otići na web stanice. Popularni RSS čitači uključuju Google Reader, My Yahoo!, Newsgator i Bloglines.

Sales Funnel

Sales Funnel je prodajni proces koji poduzeće koristi za povećanje prodaje. Sadrži tri glavne različite faze: vrh, srednji dio i donji dio. Sales Funnel se ponekada vidi u nizu web stranica koje su dizajnirane kako bi korisnik na kraju mogao kupiti proizvod ili uslugu.

Search Engine Marketing (SEM)

 Search engine marketing je upotreba tražilice za marketing kako bi se došlo do ciljane publike. To se može ostvariti pomoću SEO-a ili plaćene metode, kao što je PPC.

Search Engine Optimisation (SEO)

Search Engine Optimisation je kada je vaša web stranica ili online marketinška strategija optimizirana tako da dobijete viši rang u organskim rezultatima tražilice.

Search Engine Results Page

Search Engine Results Page je stranica s rezultatima koje vidite nakon što nešto pretražite pomoću tražilice, poput Google-a.

Searchability

Searchability je pretraživačka sposobnost putem tražilice pomoću poznatih informacija, tj. kada netko upiše riječ, biti će prikazane relevantne web stranice.

Da bi se internetska stranica mogla pretraživati, ona mora sadržavati dobro napisan, relevantan i ciljan sadržaj, mora biti dostupna te sadržavati povezane link-ove.

Shared Hosting

Shared Hosting je web poslužitelj koji je jednako podijeljen s drugim web stranicama. Prikladan je za male stranice, dok veće web-stranice trebaju imati vlastiti Hosting.

Sopping Cart Software

Sopping Cart Software je dio softvera instaliran na web poslužitelju koji omogućava posjetiteljima da odaberu proizvode te ih stavljaju na popis, a koje namjeravaju kupiti.

Site Audit

Site Audit je potpuna analiza rada jedne web stranice kako bi se utvrdilo funkcionira li web stranica ili ne. Na primjer, ako je cilj osigurati da korisnici imaju odlično iskustvo na web stranici, tvrtka bi trebala osigurati da sve radi ispravno i da su svi CTA lako dostupni i razumljivi.

Site Speed

Site speed je program koji mjeri koliko brzo se učitava web stranica. Što brže, to bolje!

Sitelinks

Sitelinks su hiperveze na podstranicu određene web stranice. One se pojavljuju pod određenim Googleovim unosom i postoje kako bi pomogli korisnicima lakše kretanje.

Skimmable

Da bi tekst bio “skimmable” tada bi se mogao brzo pročitati na način da se samo “prođe okom” kroz tekst. Podebljane riječi, nabrajanja (bullets), kratke rečenice i ponavljanju pomažu da tekst bude “skimmable”.

Smarketing

Smarketing je mix marketinga i prodaje. To je strateško spajanje prodajnih i marketinških timova u nadi da će biti učinkovitiji i profitabilniji.

Social Bookmark

Social Bookmark je povratna veza na vašu stranicu kada korisnik ostavi link na vašu stranicu javno, primjerice na Reddit-u ili Pinterest-u.

Social Media

Društveni mediji mogu biti u raznim oblicima i veličinama. Mogu biti platforma, web stranica ili aplikacija, a razlikuju se od drugih web stranica jer se koriste za društvene interakcije. Primjer toga je Facebook, Twitter i Instagram.

Social Media Marketing

Social Media Marketing je kada se društvene medijske platforme, kao što su Facebook, Twitter i Instagram, koriste za interes poslovanja i povećanje prometa na određenoj web stranici.

Social Media Marketing se obično fokusira na dijeljenje zanimljivog sadržaja koji će korisnici htjeti podijeliti s prijateljima, a koji će zatim podijeliti s drugim prijateljima, itd.

Social Share

Social Share je kada posjetitelj vaše web stranice dijeli vašu web stranicu na društvenim medijima. Na primjer, klikom na gumb “like” i “pinning” na Pinterestu.

Social Signals

Social signals su SEO mjerenja koja se događaju izvan vaše web stanice. Određuju popularnost određene web stranice ovisno o tome koliko je puta dijeljeno, like-ano, ili raspravljano na društvenim medijima.

Spam

Vjerojatno ste čuli za neželjenu poštu: to su one dosadne neželjene poruke e-pošte koje ste dobili tako da zatrpavaju vašu pristiglu poštu. Također se odnosi na neprimjerene komentare na blogovima, forumima ili bilo kojoj drugoj platformi.

Split Testing

Split testing se događa kada testirate različite verzije (ili promjene) na web stranici da biste vidjeli koje su bolje. Izvedba se obično mjeri kroz CRT ili ROI.

Subscriber

Subscriber je korisnik koji je pristao da bude kontaktiran od strane vaše tvrtke. Pristanak je ključna riječ. Ako korisnik nije pristao tada on ne želi biti subscriber. Ako mu unatoč tome šaljete e-poštu, tada ga spam-ate.

Tag

Tag je ključna riječ ili pojam koji je povezan s dijelom informacija ili sadržaja, kao što je slika, blog ili internetska oznaka. Tagovi pomažu u opisivanju proizvoda i na taj način olakšavaju njegov pronalazak. Na primjer, na mnogim blogovima je omogućeno stavljanje tagova u postovima kako bi se blog mogao lako pronaći pomoću tih tagova. Također, tagovi su jako popularni i korišteni za događaje (evente), gdje određeni tag može koristiti svatko, bilo sa slikama, prezentacijama, komentarima ili člancima koji se odnose na taj događaj.

Target Audience

Target audience je ciljana publika za koju mislite da će kupiti vaš proizvod. Obično se temelji na specifičnim demografskim podacima kao što su dob, spol i dohodak.

Target Market

Target Market je ciljano tržište kojem namjeravate ponuditi svoju marketinšku poruku.

Top of the Funnel

Top of the Funnel je prva faza u kojoj dolazite u kontakt s vašim potrošačem. To je najveći dio prodajnog lijevka u kojem se ljudi odlučuju o tome hoće li kupiti vaš proizvod ili ne. Na primjer, oni koji kliknu na banner koji ih dovede do web stranice nalaze se na vrhu lijevka – “top of the funnel”. Tek kada potrošač odluči da vas kontaktira, on prelazi u “middle of the funnel”, odnosno u sredinu lijevka.

Top of Mind Awarenes

Top of Mind Awarenes je kada vam je tvrtka, robna marka ili određeni proizvod prvi na umu kada razmišljate o određenoj industriji. Na primjer, ako razmišljate o tehnološkoj industriji, brand kojeg biste se prvog mogli sjetiti je Apple.

URL

URL označava Unifor Resource Locator. To je internetska adresa za određenu web stranicu.

Usability

Web usability se odnosi na lakoću upotrebe web stanice, kao što je prikaz informacija, dizajn, jasne opcije i izbor ključnih pojmova postavljenih u odgovarajuća područja. Također, koliko je jednostavan sadržaj web stranice te lakoća pregledavanja s različitih preglednika i uređaja.

Viral Content

Kada se određeni sadržaj podijeli, i nastavi se dijeliti i dalje brzo poput virusa, tada dobiva naziv Viral content.

Webinar

Webinar dolazi od pojma “web” i “seminar”,  a to je upravo ono što i jest. Webinar je online događaj koji organizira tvrtka / organizacija koja emitira određeni sadržaj skupini pojedinaca koji su se odučili za slušanje ili gledanje putem svojim računala.

Webinar vodi moderator, obično predstavnik tvrtke / organizacije i događa se putem korištenja alata za web konferencije. Gosti webinara mogu gledati Power Point prezentacije, videozapise ili bilo koji drugi vizualni medij koji moderator odluči da je koristan gledateljima. Dok gosti gledaju slike, moderator također može odgovarati na pitanja vezana za temu.

Web 2.0

Web 2.0. opisuje web stranice složenije od statičnih stranica koje su se prvo pojavljivale na ranijim web stanicama. Značajka web 2.0 je ta što imaju društveni element u sebi, kao što su: blogovi, dijeljenje videozapisa, web aplikacije, platforme za društvene medije, itd.

World of Mouth Advertising

World of Mouth Advertising je oglašavanje usmenom preporukom, tj. kada korisnici dijele informacije o proizvodu, usluzi ili promociji s prijateljima ili obitelji, te se smatra najpovjerljiviji oblik oglašavanja.

WordPress

WordPress je besplatan alat za bloganje, sustav za upravljanje sadržajem (CMS) i web hosting uslugu. Dostupne su dvije vrste platforme programa WordPress: WordPress.com: besplatna je platforma za bloganje koja pruža hosting putem WordPressa. WordPress.org: besplatni softwer koji preuzimate na svoje računalo. Postoji nekoliko razlika između ove dvije platforme, uključujući troškove (uvijek postoje skrivene naplate), ograničenja te upravljanje i ažuriranje.